wtorek, 24 lipca 2012

Bajkowa piwnica straszydeł w Ostrawie.

Kilkanaście lat temu będąc w miejscowości Náchod miałem okazję zwiedzić piwnicę straszydeł. Gdy kilka lat temu odwiedziłem Náchod ponownie, wystawa już nie istniała - zastąpiło ją mini-zoo. Gdy planowałem zwiedzenie ostrawskiej wystawy oczekiwałem, że zobaczę coś podobnego do tego, co widziałem w Náchod'zie. Czyli kilkanaście figurek straszydeł wraz z otoczeniem w jakim występują oraz z krótkim opisem gdzie występuje i co robi. Całość umieszczona w autentycznej zamkowej piwnicy w ciekawy sposób przedstawiała duchy, duszki i inne straszydła z czeskich wierzeń ludowych.


Niestety , wystawa "Bajkowa piwnica straszydeł" zlokalizowana na terenie zespołu wystawowego "Czarna Łąka" rozczarowała mnie. Są tam postacie bajkowe, straszki, skrzaty, postacie z czeskich bajek. Całość jednak zaadresowana wyłącznie do dzieci i raczej czeskich dzieci, które znają te bajki.

Podsumowując - znakomite miejsce na wycieczkę z dzieckiem. Jeśli chcemy, jak ja, zobaczyć duchy i strachy z wierzeń ludowych poczujemy się rozczarowani.


Bajkowa piwnica straszydeł w Ostrawie wchodzi w skład kompleksu wystawienniczego "Czarna Łąka".



Czart

Piracka wyspa 

Papug Alfons 

Wąż z bajki Trzy złote włosy dziada Wszechwiedza

Pająk Bonifacy

Skrzaty Honza i Alek







Pokaż Refael72 - podróże na większej mapie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz